Με αιφνιδιαστική απόφαση, η ιαπωνική εταιρεία βάζει τέλος στην παραγωγή του Honda e

Νίκος Μιχαλόπουλος

Η Honda παρουσίασε το 2020 το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Το φουτουριστικό Honda e, με ρετρό σχεδιαστικά στοιχεία, εμπνευσμένα από την πρώτη γενιά του Honda Civic του 1976. Πριν το τελικό αυτοκίνητο παραγωγής, είχε προηγηθεί το 2017 το πρωτότυπο Urban EV Concept, το οποίο ήταν πολύ κοντά στο αυτοκίνητο παραγωγής που είδαμε μετά από τρία χρόνια.

Έρευνα αγοράς

Η Honda εφοδίασε το e με τεχνολογία αιχμής, με κάμερες περιμετρικά του αυτοκινήτου. Αντικατέστησε τους πλαϊνούς καθρέπτες με κάμερες και στο στο λιτό εσωτερικό, τοποθέτησε διπλή οθόνη που κάλυπτε ολόκληρο το ταμπλό, εντυπωσιάζοντας με μία προεπισκόπηση στο μέλλον. Ουσιαστικά με το Honda e, η ιαπωνική εταιρεία πραγματοποίησε την είσοδο της στην ηλεκτροκίνηση. Το αυτοκίνητο ήταν ένα πείραμα σε μεγάλη εμβέλεια, προκειμένου να «διαβάσει» τις αντιδράσεις του κοινού, να καταλάβει τις νέες ανάγκες που δημιουργούνται και να βάλει τα θεμέλια για το μέλλον της. Το αυτοκίνητο άρεσε και εντυπωσίαζε. Ωστόσο, το χαμηλό εύρος αυτονομίας (μόλις) 210 χιλιόμετρα σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP σε συνδυασμό με την υψηλή τιμή πώλησης, το κατέστησαν μη εμπορικό, με αποτέλεσμα τις χαμηλές πωλήσεις. Ωστόσο, για την Honda δεν υπήρξε πρόβλημα, δεδομένου πως έβγαλε τα συμπεράσματά της, προχωρώντας στην δεύτερη φάση της μετάβασης με νέα ηλεκτρικά μοντέλα, βάζοντας επίσημα τέλος στην παραγωγή του e. 

Future Electric Classic;

Ο φουτουριστικός ρετρό σχεδιασμός, σε συνάρτηση με τον χαμηλό όγκο πωλήσεων και τα μόλις 3 χρόνια που έμεινε στην παραγωγή, δίνουν στο Honda e το εισιτήριο να ανακηρυχτεί ως Future Classic Electric Car, αποτελώντας παράλληλα ένα ορόσημο για την ηλεκτροκίνηση.