Η Ιταλίδα Πρωθυπουργός εξέφρασε την θέση της χώρας της, στη Σύνοδο Κορυφής για το Κλίμα, η οποία έχει πιο ρεαλιστικές βάσεις

Νίκος Μιχαλόπουλος

"Πρέπει να επιδιώξουμε μια οικολογική μετάβαση και όχι μια ιδεολογική, η διάσκεψη πρέπει να αποτελέσει σημείο καμπής", δήλωσε η Giorgia Meloni στο Cop28 που βρίσκεται σε εξέλιξη στο Ντουμπάι. Η πρωθυπουργός μίλησε κατά τη διάρκεια της ολομέλειας στο δεύτερο μέρος του τμήματος υψηλού επιπέδου των αρχηγών κρατών και κυβερνήσεων της συνόδου. Η Ιταλία, είπε η Meloni, "παίζει το ρόλο της στη διαδικασία απαλλαγής από τον άνθρακα με ρεαλιστικό τρόπο", ακολουθώντας μια προσέγγιση που σέβεται την τεχνολογική ουδετερότητα και είναι "απαλλαγμένη από ριζοσπαστισμό. Αν θέλουμε να είμαστε αποτελεσματικοί, χρειαζόμαστε περιβαλλοντική βιωσιμότητα που δεν θέτει σε κίνδυνο την οικονομική και κοινωνική σφαίρα. Έχουμε υιοθετήσει ένα νέο σχέδιο για την ενέργεια και το κλίμα και επενδύουμε πόρους στα βιοκαύσιμα και είμαστε μεταξύ των ιδρυτών της παγκόσμιας συμμαχίας για τα βιοκαύσιμα", υπενθύμισε η Μελόνι.

Θα συζητηθεί εκ νέου στην G7 στην Ιταλία

 Η πρόεδρος επανέλαβε τη δέσμευση της Ιταλίας για την Αφρική, στην οποία θα διατεθεί σημαντικό μέρος του ιταλικού ταμείου για το κλίμα (4 δισ.): "Η ενέργεια είναι ένας από τους πυλώνες του σχεδίου Mattei" ακριβώς για την Αφρική, συνέχισε η Meloni. Τα θέματα αυτά θα βρεθούν επίσης στο επίκεντρο της επόμενης G7 υπό την ηγεσία της Ιταλίας, που θα πραγματοποιηθεί στην Απουλία, στο Borgo Egnazia, από τις 13 έως τις 15 Ιουνίου 2024. Η χώρα, πρόσθεσε η πρωθυπουργός, στοχεύει να γίνει "στρατηγικός κόμβος για την καθαρή ενέργεια, αναπτύσσοντας τις απαραίτητες υποδομές και την ικανότητα παραγωγής" στην περιοχή της Μεσογείου. Επίσης, η Μελόνι μίλησε προχθές κατά τη διάρκεια ενός πάνελ για την επισιτιστική ασφάλεια, ανακοινώνοντας ότι η Ιταλία θα διαθέσει 130 εκατομμύρια ευρώ για το νέο Ταμείο κατά των κλιματικών ζημιών στις πιο ευάλωτες χώρες.

Η θέση της Ιταλίας

Η Ιταλία είναι μία από τις επτά χώρες, που αντιδρά στην ολοκληρωτική μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, καθώς υποστηρίζει την τεχνολογική ουδετερότητα και την έρευνα πάνω στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η πάγια θέση της είναι ναι στην ενεργειακή μετάβαση, αλλά με σεβασμό στην επιστήμη, την τεχνολογία, τις ανάγκες των καταναλωτών καθώς και προστασία θέσεων εργασίας στην αυτοκινητοβιομηχανία, σε συνάρτηση με το πολύ υψηλό κόστος εξέλιξης και πώλησης, που βάζει σε κίνδυνο τους κατασκευαστές και τους προμηθευτές.